De Netflix-cameracertificering is een belangrijke industriestandaard geworden en een gids volgens welke veel Hollywood-producenten werken. Zelfs als je niet van plan bent iets voor Netflix op te nemen, als je in de entertainmentbusiness in LA werkt, verhoogt het hebben van een door Netflix goedgekeurd systeem de waarde en bruikbaarheid van je camera. Hoe Canon erin slaagde de 4K Netflix-standaard te laten zakken met een gloednieuwe 8K-sensor die rauw fotografeert, is mij een raadsel. Ik vermoed dat dit komt door hun koppige weigering om Clog2 in de R5C te plaatsen, wat het dynamische bereik van de camera effectief vermindert, waardoor het minder acceptabel wordt voor HDR-inhoud. Dat is het enige wat ik kan bedenken. De preventie van Clog 2 in de R5C is de Canon kreupele hamer op volle kracht. Ik heb zowel een C300 III als een R5C, en het is echt vervelend om aan postfaciliteiten te moeten uitleggen dat ze twee verschillende LUT’s moeten gebruiken met de beelden die ik ze geef. Ik wou dat ze ons gewoon CLog 2 op de R5C gaven en niet meer zo gierig zijn. Maar helaas, het is Canon. En dit soort beslissingen is merkgebonden voor hen. Ik hoop echt dat de Netflix-beslissing hen een beetje wakker schudt, maar ik betwijfel het.
OpslaanOpgeslagenVerwijderd 0
gerelateerde artikelen
Toegevoegd aan verlanglijstjeVerwijderd uit verlanglijstje 0
Toegevoegd aan verlanglijstjeVerwijderd uit verlanglijstje 0
Toegevoegd aan verlanglijstjeVerwijderd uit verlanglijstje 0
Toegevoegd aan verlanglijstjeVerwijderd uit verlanglijstje 0